Halaman

Translate

Jumaat, 23 Januari 2015

Info Darah (type of blood)

Info Darah (type of blood)
red blood,blood,bloody,darah manusia,jenis jenis darah
Red Blood

Tahukah anda apakah jenis darah anda? Darah memang nampak sama merah tetapi ada beberapa jenis.

Jum aku nak sharekan sedikit maklumat berkenaan darah ini:


blood chart,types of blood,white blood,darah tinggi
kredit imej:steamcommunity.com


darah warisan,imej darah
kredit imej :cheesiemeck.com

Boleh tengok chart kat atas ini yer..he he aku malas nak buat chart so pinjam kat google je la.

*Darah jenis O- boleh dikatakan sebagai penderma universal kerana kesesuaiannya dengan semua jenis darah

*Darah jenis AB+ adalah penerima universal kerana darah jenis lain seperti A+-,B+-,mahupun O+- dapat diterima oleh pesakit yang berdarah AB+.

Dari semua jenis darah ini, yang mana satu jenis paling sedikit dikalangan manusia?

Jadi bagi mereka yang dari kategori darah O- , rajin-rajinlah menderma darah yer..

p/s-ranking Alexa aku jatuh ke tahap yang melampau…iskh geram jugak dengan Alexa ni…redho jelah

5 ulasan:

  1. Ada jugak belajar time zaman sekolah menengah dulu tapi sekarang dah ingat-ingat lupa dah. Heheh.

    Read my latest entry : Wishlist Tahun 2015

    BalasPadam
  2. untunglah orang yang darahnya jenis AB+..semua jenis darah pun diorang leh terima...hehehe

    BalasPadam