Tips Cara Berkawan Yang Betul Di Facebook


kawan fb

Cara berkawan di Facebook yang betul

Aku dah plan nak tulis benda ni dah lama dah, cuma baru baru ini aku teringat semula jadi aku fikir elok juga aku tulis bemda in.

Ok sedikit penafian sebelum aku mula .pertama ini tips cara berkawan cara cara nak mengorat awek atau balak ,paham? Keduanya, aku bukan pakar kaunseling..so ni base pandangan peribadi sahaja,mungkin ada yang bersetuju mungkin juga tidak. Ok done, jom mula..

Aku dapat idea ni dari kawan aku Sham (bukan nama sebenar).Sham ada bersembang dengan aku bab bab berkawan di FB ni.Kebanyakkannya aku rasa sesuai diapplikasi dalam melayari dunia FB ni.So inilah hasil atau rumusan yang aku dapat buat.

Jika kawan post perkara musibah. Tunjukkan simpati dengan komen yang bersesuiaan. Tetapi kalau hari hari meroyan melalak tak puas hati ini tak puas hati itu..elok tak yah komen apa apa.Yerlampau banyak post perkara negative tak bagus juga untuk kita absorb,tak perlu join maki maki ni. Jika kawan post perkara kata kata positif ,madah madah positif ..cukup dengan like sahaja tanda suka..kalau betul betul best baru kita komen.Tak berapa best tak payah komen,yelah kalau komen pun akan nampak janggal sebab tak ikhlas.


Jika kawan post tengah jalan jalan
, like semua gambar yang dia post. Selangseli la sikit jangan semua tanda like ja.Kalau member baik komen la sikit.Kalau yang tak berapa kenal cukup like sahaja, komen jika perlu.Bila buat begini kawan pun tahu kita ni wujud lagi dan masih hidup..ha ha.

Okla tamat bab bab cara berkawan ni..adakah kalian bersetuju?

Jom aku nak story kawan yang ada FB tapi diam dan stalker sahaja.

Aku kurang berkenan jenis-jenis macam ni.Bila kena tags pun diam ja, orang wish birthday pun diam ja.. macam good good je.Baik tutup terus FB tu ..semak ja.Bila junpa dok tanya atau puji kat mana pi baru baru ni.Bila tanya bab dia kata FB lupa password la apa la..tapi aktiviti kawan kawan dalam FB tau pulak.Time rehat aku tengok dok bukak FB stalk sana sini...Baik tutup atau uninstall saja..ini bukan cara herkawan dalam Facebook! Done bebel!

Ok setakat in sahajalah ...jumpa lagi.InsyaAllah! 


Jom belajar buat Vietnam Rolls
Subscribe sekali k..


Ulasan

  1. Samsung Galaxy Watch 3 Titanium Classic - iTanium-Arts
    The Watch 3Ti is made with Titanium-DET-1641 and has a rechargeable battery so that you can recharge and titanium earrings sensitive ears use it for a range 2017 ford focus titanium of  ford escape titanium 2021 Rating: 4.2 2019 ford fusion hybrid titanium · ‎8 reviews · ‎$199.99 titanium chloride · ‎In stock

    BalasPadam

Catat Ulasan