Nokia Pisang Kembali ..


NOKIA 81104G

nokia 81104g,what is VoLTE,8110 4g,specs,buka minda
Nokia 81104G



Salam sejahtera buat pengunjung blog ini.. Amacam? Boring ka duduk rumah time PKP ni? Aku pun boring jugak.. Tapi aku keja macam biasa ja.. Ada surat kebal orang kata.

OK la sambil sambil tu aku tak la ada idea apa sangat. Cuma baru baru ni aku ada beli Nokia 81104G. Juga dikenali sebagai Nokia pisang. Memang mana mana review pun akan diletak kan pisang bersebelahan.

Edisi lama dikeluarkan sekitar tahun 1996. Nokia 8110 namanya. Famous digunakan oleh Keanu Reeve dalam citer The Matrix.

Internal memory 2gb  sahaja (Malaysia version) Ram 512.

Camera 2mp.. Aku rasa patutnya bagi la lebih sikit kan.. Tiada selfie kamera. Screen TFT. VoLTE. VoLTE ni secara ringkas ialah panggilan Internet berkualiti HD. Nak tau lanjut korang google jela..

Kuasa Bateri 1500mah.. Memang cukup sebenarnya. 2 simkad boleh guna satu nano dan micro. Untuk memory boleh sampai 32Gb. Aku tertanya jugak handphone simple tapi memory boleh store begitu besar nak buat apa pulak kan.

Operating system :KaiOs dibangunkan oleh Nokia sendiri dan siap dapat sponsor dari Google  lagi sebanyak 2Ojuta dollar. Applikasi yang simple dan ringan. Ingat ye dia bukan android tau!


nokia,8110,keanu reeve,the matrix
Nokia Pisang yang lama 


Sama tak perasaan dengan yang lama. Sebenarnya feeling dia tu tak sama sebab yang baru lebih ringan dan button pun beza. Secara peribadi aku rasa tak sesuai untuk bagi mak ayah sebab button dia kecik dan kena guna hujung kuku untuk tekan. Tapi untuk anak anak masuk asrama sesuai aku rasa.  Kualiti speaker amat baik tak mengecewakan langsung. Cuma harganya patut bawah rm 200.

Untuk lebih info tengok video ye




Ok sehingga berjumpa lagi

#stayathome #dudukrumah 

Ulasan