KUKRI MACHETE - Kebanggaan Askar Gurkha



the best machete,kukri cold steel,kukri,parang kukri,parang terbaik,senjata askar gurkha,gurkha knife,gurkha machete
Kukri 


Kukri @khukuri adalah pisau kebanggaan warga Nepal dan sinonim melibatkan askar Gurkha. Baru baru ini aku ada beli kukri ini menggantikan parang aku yang hilang dikebun. Saja ja aku beli, yelah asyik asyik parang ja try la pulak benda lain.

Ada juga yang memanggil sebagai parang Gurkha atau pisau Gurkha. Fungsi kukri ni sama macam parang tapi kalau nak tebas rumput jangan la guna sebab kebanyakkan kukri pendek je, jenuh nanti nak terbongkok buat kerja. Walaupun kecik tetapi berat kukri ni boleh tahan sebab ketebalan besinya. Bagi mereka yang suka masuk hutan sesuai sangat la kalau nak bawak parang kukri ini. Jangan guna untuk tujuan yang lain pulak ye.

Okla kot setakat ini sahaja ngomelan aku. Saja aku nak sembang sembang. Semoga bermanfaat. Sekian.



watch video ----->


Cold Steel Kukri conquerer #kukri #machete #gurkhaknife

Ulasan