Halaman

Translate

Rabu, 8 Jun 2016

Ramadhan 2016 - Jujurlah wahai para peniaga sekalian

Ramadhan 2016  - Jujurlah wahai para penjual semua..

masjid di madinah
Masjid Nabawi


Bulan Ramadhan adalah bulan yang istimewa bagi umat Islam amnya. Dibulan inilah kita berlumba-lumba membuat amal ibadat dan kebajikan sebanyak mungkin. Rugilah kalau tak ambil kesempatan dibulan yang mulia ini.

Kepada para pembaca yang selalu singgah atau yang kebetulan singgah, aku ucapkan selamat berpuasa dan menempuhi Ramadhan dengan sebaik mungkin. Biasalah bulan Ramadhan ini jugalah nafsu kita tiba-tiba kuat. Kuat makan, kuat tidor dan kuat shopping..ha betul tak? He he.. Janganlah boros bila berbelanja (pesanan untuk aku jugak).

Kepada mereka yang berniaga makanan di bazar Ramadhan tu, berniagalah dengan jujur. Jangan nampak untung sahaja. Harga biarlah berpatutan. Tahun lepas aku pernah membeli pati air kelapa dimana aku hampa sekali kerana rasanya seperti air paip, rasa kelapa sangat sedikit. Janganlah buat begini..mengundang kemarahan orang dan dah tentu keberkatan berniaga itu tiada sebaliknya dosa pula yang dapat. Kalau nak kaya dengan menjual mercun pun tak payahlah, saban tahun mesti ada kes yang putus jari, muka pecah dan sebagainya.


Oklah cukuplah ngomel serba sedikit.. dibawah aku letakkan link-link lama yang mungkin bersesuaian dengan bulan puasa ini. Mungkin ada yang anda suka baca sebab aku tak rasa nak menulis sangat dibulan puasa ni..so klik la mana yang berkenan  J

Sila klik skip add kalau x nak tengok iklan  (20saat je iklan tu)..














“Selamat Berpuasa” 


2 ulasan:

  1. Peniaga yang tidak jujur, tak kan bertahan lama.

    Selamat berpuasa juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat berpuasa juga diucapkan.. :)

      Padam