Batman Vs Superman (Dawn of Justice) - Siapa pemenang?


BATMAN VS SUPERMAN : Dawn of Justice


Batman,vs,superman,superhero,filem dc terbaru,dc



Pertempuran yang ditunggu-tunggu peminat adiwira diseluruh dunia. Lelaki Kelawar melawan Lelaki Hebat he he siapa pemenangnya?
Ini semua akan terjawab nanti apabila pertempuran bermula pada bulan March,2016 (US).

Mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa pertempuran kedua-dua adiwira ini terjadi? Semuanya bermula akibat salah faham akibat diapi-apikan oleh sang batu api. Bagi anda yang memang meminati kedua-dua watak ini pasti akan tertanya-tanya bolehkah Batman melawan kekuatan fizikal Superman?
Jawapannya memang boleh sebenarnya. Batman jika diberi masa merancang strategi, beliau memang boleh menentang sesiapa sahaja. Kebijaksanaan Batman adalah kelebihan beliau yang sangat menakjubkan. Pada pandangan Superman, Batman hanyalah pembunuh(vigilante) yang menegakkan keadilannya sendiri dan wajar dihalang. Disisi lain, Batman berpendapat kedatangan lelaki hebat ini hanya akan menyebabkan ancaman kepada bumi. Mustahil sang alien ini baik; mungkin juga beliau ingin menguasai bumi dengan kekuatannya. Dari sinilah beliau merasakan adalah wajar Superman dihapuskan dari muka bumi supaya tiada lagi ancaman yang super bahaya. Pertempuran antara Superman dan General Zod dari Krypton (rujuk filem Man of Steel) sebelum ini telah mengakibatkan kerosakkan yang ketara. Peristiwa ini telah membangkitkan kemarahan Batman yang amat sangat..maka pertempuran pun bermula…


batman,superman,dc,komik,comic,superheroes
Mata bertentang mata


Apa yang dapat anda saksikan nanti dalam filem ini ialah kemunculan beberapa watak yang tidak asing dalam dunia komik iaitu Wonder Woman, Aquaman, Cyborg, Lex Luthor,The Flash dan mungkin ada lagi yang tidak didedahkan kepada umum. Diharapkan cerita ini tidak menjadi terlalu padat dengan kemunculan watak-watak ini sebagaimana garapan Marvel: Avengers Age of Ultron. Banyak sangat watak yang diperkenalkan hingga mengganggu tumpuan dan perjalanan cerita itu sendiri. (Tujuannya untuk memperkenalkan barisan Team Iron Man dan Team Captain America nanti dalam filem Avengers seterusnya dimana pertempuran kedua-dua team dijangka berlaku)

Mungkin ini adalah strategi DC untuk memperkenalkan watak-watak ini untuk keluaran filem mereka seterusnya. Justice League 1, Justice League 2, Wonder Woman, Aquaman adalah antara filem yang akan menemui penonton nanti.
Apapun kita tunggu pertemuan sulung antara Batman dan Superman ini yang mana akan menjadi asas tertubuhnya Justice League nanti..

Let’s the fight begin!!

Batman vs Superman : Dawn of Justice
Pengarah : Zack Snyder
Penerbit : Charles Roven, Deborah Snyder
Penulis skrip : Chris Terrio, David S. Goyer
Adaptasi  : DC Comics
Pelakon : Ben Affleck,Amy Adams,Henry Cavill,Jesse Eisenberg,Diane Lane,Laurence Fishburne,Jeremy Irons,Holly Hunter,Gal Gadot.
Edaran : Warner Bros. Picures



justice,league,justice_league,aquaman,wonderwoman,flash,green lantern,cyborg,batman,superman
Justice League

-          Mungkin ada fakta yang tidak tepat..harap dimaafkan kerana data yang dikumpul adalah samar-samar sahaja.



-          First time buat entri fasal filem –saja suka suka..


Ulasan

  1. Aku rasa nama watak Wonder Women kurang sesuai. Spender Woman lebih kena

    BalasPadam
  2. Tak sabar nak tengok movie ni harap tak mengecewakan.

    BalasPadam
  3. Tak sabar nak lihat pertempuran adiwira yang menjadi syper hero yang membantu orang ramai dengan aksi mereka menentang kejahatan. Adakah superman atau badman yang menang?

    BalasPadam

Catat Ulasan