Makanan ini sangat mahal


Salam bahagia semua.jemput baca

Kulat Tanah Itali
Harga : RM681,015.60

1.Sejenis kulat bawah tanah yang dikatakan hanya terdapat di Itali sahaja. Dalam satu acara lelongan amal di Macau, China, ianya telah dibeli oleh seorang lelaki warga Hong Kong seberat 1.5 kilogram sahaja. Hmm..makan seminggu habisla kulat tu…

2.Telur Ikan Almas
Harga : RM78,21.25


telur_ikan_almas,almas,egg


Dikatakan semakin putih telurnya semakin sedap rasanya. Dikatakan yang paling sedap adalah dari induk yang berusia 100tahun.Ikan Almas Iran dikatakan paling sedap hinggakan ianya dijual dalam tin emas 24 karat. Wow tin tu kalau dibuang kaya la dapat kat sesiapa yang kutip mau jadi kaya sekejap he he.

3. Tembikai Densuke
Harga: RM19,229.34


tembikai,densuke,densuke black,black watermelon

Tembikai berwarna hitam..pernah tengok? Mungkin ada yang pernah. Pernah makan? Yang ni aku rasa mungkin tiada siapa pun yang pernah makan mungkin yang kategori jutawan sahaja kot yang mungkin pernah makan.

Tembikai ini dikatakan hanya terdapat di sebuah pulau di utara Hokkaido, Jepun. Setiap musim dikatakan hanya terdapat 65 biji sahaja.

4. Coklat Chocopologie
Harga : RM8197.41 per 0.5 kilogram.

Mahal bukan? Dibuat oleh Knipschildt (tahu sebut tak?) pada harga RM8197.41 per 0.5 kilogram. 70 peratus mengandungi koko volrhana dan coklat hitam lembut. Coklat ini adalah buatan tangan dan hanya boleh dimiliki secara pesanan sahaja..

Amacam ..kagum tak J

Sumber: Infinity

Ulasan

Catat Ulasan