Halaman

Translate

Isnin, 22 September 2014

Toy Museum Pulau Pinang

Muzium mainan Pulau Pinang

Muzium anak patung ini atau lebih dikenali sebagai Toy Musuem letaknya di Teluk Bahang Pulau Pinang. Ini adalah lokasi baru dimana sebelum ini adalah di Tanjung Bungah. Terdapat lebih kurang 120,000 patung permainan disini. Aku sempat berkunjung di Toy Museum ini.Bagi anda yang ingin mengimbau zaman kanak-kanak dulu ataupun yang masih berjiwa kanak-kanak bolehla berkunjung disini. Ok jumm tengok gambar dulu..

toy museum,gorilla in the mist




toy museum pulau pinang


penang attractions,penang toy museum


penang toy museum



muzium mainan pulau pinang, penang toy museum


penang toy museum,muzium mainan teluk bahang
KungFu Panda eeyahhh..!!



buka minda,muzium mainan  di pulau pinang



alien in penang,alien toy,penang alien toy


buka minda, peluangtercipta blogspot


dimana letaknya muzium mainan pulau pinang


muzium mainan terbesar didunia
Voltron - Defender of the Universe!



muzium mainan terbesar didunia



spiderman collection,spider in penang
Mr spidey!!

cara tingkatkan traffik blog anda,dimana sudut nak letak iklan
Joker here..

bagaimana nak dapat iklan dari nuffnang
Salah satu lorong didalam muzium mainan

cerita di lahad datu sabah, toy museum


cartoon legend,muzium mainan terbesar


street fighter,buka minda,blog buka minda



video pengantin bogel di malaysia



dragon ball puppet,dragon ball,dragon,dragon ball series


black hawk,gambar student uitm telanjang



hellboy, budak setan,rindu awak 200 persen



rango poster,rango puppet,upin-ipin



chinese doll,peluangtercipta,peluang tercipta,peluang pekerjaan



wwe,wwf,wwe dolls,wwe universe
patung gusti pun ada


yogi bear dolls
Yoggi Bear



patung berhantu di kedah,patung berhantu di muzium



jack sparrow,disney hero,johhy deep doll
Jack Sparrow



star wars, startrek iv


wolverine in costum
Garang brader ni..



flash,the flash doll

wonder women dc



adam family background,adam and family,frankestein



thor,dark world



Crow,The Crown,Brandon Lee last movie



Nightmare on elm street



batman,buka minda


king of fighter



chucky,chucky's girlfriend
Patung Chucky pun ada..

captain america,avenger2



Green Latern, DC favorite heroes



star wars robot, robot in film


biggest toy museum in the world
tak ingat pulak nama mamat ni..


optimus prime


vader, darth vader,star wars
Rasanya ramai yang minat mamat ni

bruce wayne,kisah orang minyak,asal-usul orang minyak



toy museum history,sejarah muzium mainan pulau pinang
Salah seorang pengunjung disitu


buka minda,minda tajdid



peluangtercipta



Jackie Chan,Jackie Chan last film
Patung Jackie Chan pun ada juga..


Mr Bean,Mr Bean sex story?
Mr Bean


power ranger,babyrina pictures,babyrina,melayu boleh



phantom menace,budak kajang main dalam kereta



the fallen,vengeance


black pearl,budak cina main dengan melayu


superman dc,superman
Superman


iron man movie,iron man in real life
Iron Man



lord of the ring


ringmaster,hulk hogan


gandalf,gandalf army,main dengan penguatkuasa



muzium mainan,pulau pinang,penang best places



Siapa yang patut pergi ?

1.Mereka yang meminati anak patung dan kartun
2.Kanak-kanak
3.Mereka yang ingin mengimbau zaman kanak-kanaknya
4.Mereka yang tidak puas dengan zaman kanak-kanaknya
5.Mereka yang berjiwa kartun
6.Mereka yang minat Superhero
7.Mereka yang berjiwa ‘artistik’ (hmm ada ker?)
8.Mereka yang suka bergambar  (selalunya bergambar dengan superhero)
9.Mereka yang ingin tahu (ramai orang dari kategori ini)
Yang lain-lain dari kategori diatas mungkin kurang sesuai dan mungkin akan menganggap ianya buang masa. Ini terpulang kepada anda juga kalau rasa nak pergi, pergi jerlah.Kalau rasa takder faedah tengok patung-patung mainan ni takpayah pergi kalau pergi pun dok membebel tak puas hati pun tak guna juga kan.



Harga Tiket  = RM15 dewasa (adult)  RM10 Kanak-kanak (Children)

Alamat/address
1370 MK2 Teluk Bahang
11050 Pulau Pinang
-bersebelahan SKJ(C))  Eok Hua
-belakang komplek batik Teluk Bahang


Jumpa lagi

- maaf kualiti gambar kategori amatur jer :)



13 ulasan:

  1. Ayuni pun masih seorang kanak-kanak. Nak pergi ke Muzium Mainan juga! ^_^

    BalasPadam
  2. kalau budak ni mesti suka dengan tempat ni termasusk la saya sendiri

    BalasPadam
  3. yang masih berjiwa kanak-kanak macam puteri ni bolehlah pergi kan..hehe

    BalasPadam
  4. Pernah gak g sini. Waktu tue cuaca panas gila. Aircond dlm tue xsejuk sgt kan. Tp anak mmg suka la. Smpai pening pusing.huhu

    Www.ourlovebonding.com

    BalasPadam
  5. Penulisan entry yang menarik dan blog yang kemas.if you dont mind, our green warriors really need your support. Do click the link below and support us and the the link

    http://ridoma.blogspot.com/2014/09/todays-youth-is-tomorrows-future.html

    BalasPadam
  6. punyalah banyak, puas nak scroll, puashati lawat muzium ni, semuanya ada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh habis memory card sebenarnya
      Kalau nak tangkap semua

      Padam
  7. Yup..betul tu..bawak anak ke sini memang sampai ke petang la duk dalam ni..hehe

    BalasPadam