Bunga perempuan bogel tergantung

bunga perempuan bogel tergantung

Ini adalah bunga narilatha  atau Liyathambara yang dipercayai tumbuh di pinggiran banjaran Himalaya di India. Dikatakan hanya berbunya sekali dalam masa 20 tahun. Nampak cam perempuan bogel kena gantung. Bunga ini dianggap paling ganjil sekali didunia.

narilatha the rarest flower



narilatha flower




video

Persoalannya adakah wujud bunga ini??


Bunga ini agak unik kerana tak nampak cam bunga pun betul tak?

Maaf tajuk entri ini agak sensasi sikit...

-end-

Ulasan

  1. Dulu ada satu forum yang Ayuni pernah masuk pada tahun 2011 menceritakan tentang bunga narilatha ni. Banyak orang berdebat tentang samada bunga ini benar-benar wujud atau tidak. Dulu di Thailand pernah kecoh tentang pokok nareepol yang mempunyai akar berbentuk seperti manusia, sama seperti dalam kisah mitos Phum Phra Ruang. Kemungkinan besar idea bunga narilatha (India) atau liyamthambara (Sri Lanka) yang berbentuk seperti wanita bogel dicedok dari kisah mitos Hindu (imej: http://www.oknation.net/blog/home/blog_data/597/14597/images/sphoto19/nari02.jpg).

    Sebenarnya Ayuni tahu status kewujudan bunga ini, tetapi tidak kira samada narilatha wujud di dunia sebenar atau tidak, ia membuat orang teruja dan gembira melihatnya kan? Seolah-olah mempercayai wujudnya pari-pari atau orang bunian dalam dunia ini bagi mereka yang ingin melihat dunia luar daripada rupa sehariannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Er... Terima kasih atas komen yang panjang lebar ini... :)

      Padam
  2. Memang unik sungguh! Macam anak patung digantung jer. Sukar nak percaya ianya adalah bunga...Kuasa Allah! Allahuakbar

    BalasPadam
  3. Knape x dkajiselidik khasiat bunga ni..kot2 leh buat ubat plak ker

    BalasPadam

Catat Ulasan