Halaman

Translate

Jumaat, 11 Oktober 2019

Jalan-Jalan Gunung Lang, Ipoh



Jalan jalan Gunung Lang, Ipoh 



kawqasan parking,gunung lang,ipoh,malaysia,tempat menarik di ipoh
Kawasan letak kereta



OK kali ini destinasi kita ialah Gunung Lang, Ipoh. Sebenarnya tak susah pun nak ke sana. Naik je highway PLUS Utara Selatan ke Ipoh kita akan nampak signboard Gunung Lang ini. Tetapi sila perlahan sedikit supaya tak terlepas simpang keluar. 

Apa yang menarik  di Gunung Lang ini? 



Kalau tanya orang tempatan mungkin diaorang kata tak payah pergi, yelah orang situ mesti dah boring jadi macam macam dalih diaorang akan cakap. 

Bagi anda yang tak pernah singgah, singgah ler kejap kalau melalui hignway. Paling best ialah pemandangannya sebenarnya. Cantik sangat. Kalau ada masa naik la bot ke seberang jeti. Tak mahal, Rm3 sahaja. Disitu ada mini petting zoo. Macam macam spesis burung ada. Burung merpati bulu kerinting korang pernah tengok tak.? Kiranya okla bayaran Rm3 tu.. Dapat naik bot, cuci mata dan riadah sikit. Nak bagi ikan makan pun boleh, satu palet makanan Rm1 dan banyak pula tu. Jum layan gambar: 



kedai makan digunung lang,jetti gunung lang,ipoh malaysia
Kalau lapar boleh makan sementara menunggu bot tiba di jeti




tasik buatan di gunung lang,ipoh,malaysia,tasik di gunung lang
Pemandangan dari jeti..mendebarkan..

gunung lang ipoh,mydin ipoh,dekat dengan ipoh,jelapang ipoh,


jeti bot,gunung lang,berapa bayaran bot di gunung lang
Inilah bot yang akan kita naik nanti..

naik bot jalan jalan,tempat menarik di sekitar ipoh,where to go in ipoh malaysia


bayaran bagi makan ikan di gunung lang,ikan tilapia di ipoh,mancing lombong,teknik mancing dalam lombong,
Boleh bagi makan ikan ..nampak tak? kalau tak nampak klik video nanti


cantiknya burung ini,burung paling mahal di dunia,burung paling cerdik di dunia,merpati merah



burung burung berterbangan,flywing,awie dan kelab malam,wing



burung unta di ipoh,berapa besar saiz telur burung unta,resepi telur burung unta



merpati,bulu kerinting,cara luruskan rambut kerinting



taman burung di ipoh,taman burung di gunung lang,gua lang ipoh,
ini dia ..merpati bulu kerinting..memang payah jumpa..



papan tanda ke gunung lang,lokasi gunung lang
Papan cerita berkenaan Gunung Lang


Kawasan sekeliling jeti ini boleh dikatakan berangin jugak. Nampak memang sesuai untuk berjogging. Apa pun korang layan la gambar dan video yang aku share ini ye. 

Moh kita ke Ipoh! 

#gununglang 
#ipoh




ipoh mali,ipoh banner,bandaraya ipoh,sepanduk di gunung lang


*kebanyakkan gambar telah dikecilkan size supaya senang loading..






Mohon layan dan subcribe sekali yer..

Jumpa lagi!!











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...