Halaman

Translate

Jumaat, 30 Oktober 2015

CONTEST REVIEW LYNK.MY 2015

lynk.my


Buzzy bee
Pernah dengar pasal Lynk.my ? Sebenarnya aku pun baru jer dengar, ini pun berkat  kerajinanan aku berblogwalking ni. Lynk.my menawarkan servis percuma memendekkan URL. Bukan sahaja percuma anda juga akan dibayar (mengikut terma dan syarat) jika menggunakan servis memendekkan URL ini. Menarik bukan ? Kalau yang kurang faham boleh tengok contoh yang dibawah ini.  

Sabtu, 3 Oktober 2015

Wahai anak muda, jangan memandu secara menggila!!

Jangan memandu macam orang gila


memandu macam orang gila,bawak laju,kemalangan,ngeri


“Pandu cermat jiwa selamat” slogan yang sangat bertepatan kepada pemandu-pemandu kenderaan di Malaysia. Umum mengetahui rakyat Malaysia terkenal dengan kelembutan budi-bahasanya tetapi bila memandu rasanya kalau Michael Schumichael duduk sebelah boleh jadi hijau jugak muka beliau.
Beberapa bulan yang lalu rakan sekerja meninggal akibat kemalangan motorsikal. Kemalangan berlaku apabila sebuah motorsikal bertentangan arah terbabas akibat dipandu laju lalu bertembung dengan arwah. Arwah meninggalkan seorang isteri dan tiga anak yang masih kecil. Kesian tak? Orang lain yang silap, orang lain yang menjadi mangsa. Peristiwa ini mendorong aku menulis artikel ini sebagai peringatan bersama. Memang ajal-maut itu ketentuan Allah jua.