Halaman

Translate

Ahad, 18 Ogos 2013

Kalau Aku Kaya..Kalaulah..

 KALAU AKU KAYA

Kalau aku kaya hari-hari hari raya, bil-bil jiran keluarga selamba aku belanja..itu kata Awie Rafael dalam lagunya yang tengah hit masakini. Kalau ada yang termasuk blog aku sebab tengah cari lirik lagu KALAU AKU KAYA nyanyian Awie Rafael ni, maafkanlah daku kerana tiada lirik atau download untuk lagu KALAU AKU KAYA ini tau. Korang termasuk ke sini disebabkan SEO aku yang power ni kih kih (aku melawak jer ni).

KALAU AKU KAYA menjadi tajuk entri blog DENAIHATI yang ditulis oleh NurainiHuda@hudamcgyver dan tajuk ini menjadi pilihan buat aku untuk mendapat DUIT RAYA dari siapa lagi kalau bukan DENAIHATI juga. Dengan syarat-syarat tertentu yang perlu diikuti maka aku pun tergerak hati untuk turut serta kali ini. Ok jum baca apa yang aku nak cerita buat semua pembaca budiman.

KALAU AKU KAYA, barangkali disekolah rendah akan ada guru yang menyuruh anak muridnya membuat tajuk yang macam ini. Harap-harap cerita aku dapat melangkaui standard sekolah rendah ini walaupun tak banyak beza. Kalau diberi markah mungkin akan kurang sedikit yelah kesalahan tatabahasa akan berlaku apabila aku menulis mengikut gaya aku berblogging..harap maklum

KALAU AKU KAYA, kaya disini bermaksud sangat kaya bukan kaya sedikit, kaya melebihi tahap jutawan mungkin sama dengan Bill Gate. Perkara pertama aku hantar ibu aku menunaikan haji, barangkali aku juga akan turut serta. Bab-bab lain rumah dan keperluan asas jangan ditanya dah tentu bertukar dari kecil kepada besar, sedikit kepada banyak, suram kepada terang dan macam-macam lagilah.


beautiful house
mungkinkah ini rumah aku? (gambar hiasan)


peluang dapat kereta
Hadiah harijadi untuk insan tersayang..kalau aku kaya


KALAU AKU KAYA, aku menubuhkan yayasan kebajikan dimana memayungi rumah-rumah anak yatim, orang kurang upaya dan orang tua. Dengan kekayaan aku ini juga akan ku tubuhkan hospital yang tidak berasaskan keuntungan dimana cuma harga kos yang perlu dibayar dan mana-mana yang tidak mampu satu dana akan ditubuhkan khas untuk membiayai orang-orang yang benar-benar memerlukan khidmat perubatan.

KALAU AKU KAYA, adakah aku akan berblogging lagi? Mungkin ya dan mungkin tidak. Jawapannya tunggulah KALAU AKU KAYA nanti he he. Kalau ya sebagai jawapan, mungkin wajah blog aku akan berubah menjadi blog pelancongan. Yelah duit banyak mestilah aku melancong kesana sini betul tak? Korang semua mesti terliur punya kalau tempat yang aku pergi tu cuma dalam mimpi jer korang pernah sampai, tetapi aku dah sampai. Mesti banyak entri pasal tempat-tempat yang aku melancong ni. Jangan mare ye..

KALAU AKU KAYA, aku akan punya seekor kuda yang putih berkilau. Diwaktu petang aku menunggang kuda keliling kawasan rumah sambil main lompat pagar cam dalam TV tu, maklumlah kawasan rumah aku ni boleh tahan luas jugak. Kalau aku tak keluar negara melancong mungkin aku keluar bersiar-siar sekali sekali sekala dalam bot mewah yang aku beli. Sesekali mungkin aku memancing diatas bot mewah ini bersama rakan-rakan baik aku. AKU KAYA tetapi aku bukan lupa diri dan kawan-kawan tau.

KALAU AKU KAYA, iskh cukuplah kot kang ada yang mencebik muka baca entri aku yang tak habis-habis sebut KALAU AKU KAYA KALAU AKU KAYA. Semua yang aku paparkan diatas ini anggaplah sebagai bacaaan hiburan semacam mana korang layan lagu AWIE RAFAEL tu yer. Bukan riak atau takbur ini hanyalah rekaan semata-mata harap tiada pihak membenci diri ini…

Entri diDENAIHATI http://denaihati.com/kalau-aku-kaya boleh baca jugak untuk perbandingan cerita.


p/s: kalaulah aku kaya..


Jumaat, 16 Ogos 2013

Cari kucing dalam masa seminit



Cari kucing didalam gambar ini, masa diberi seminit je..




p/s: bagus untuk otak anda..he he

Ahad, 11 Ogos 2013

Sembang kosong selepas raya

SEMBANG KOSONG SELEPAS RAYA
Buzzy bee

Assalamualaikum..

“SELAMAT  HARI RAYA”


ketupat raya


Sebulan berpuasa menahan hawa nafsu, lapar dan dahaga diraikan pada hari raya. Selepas hari raya pasti ada yang pegang kalkulator mengira berapa duit yang habis dan berapa yang tinggal. Kalau tiada kalkulator pegang kepala pun jadilah kan sambil buat kira-kira.Memang lumrah kita akan dengar statement duit habis banyakla, budget larilah dan macam-macam lagi.Seharusnya kita sentiasa beringat untuk menyimpan sedikit untuk digunakan selapas hari raya. Ini bukanlah nasihat tetapi amaran supaya tidak timbul kesusahan selepas ketawa riang ibarat riang-riang..he he..

Ini kali ke-enam aku bekerja dihari raya..pasti ada yang tertanya-tanya, anggota keselamatan ke aku ini? Kalau anggota keselamatan pun takkan sampai enam kali bekerja dihari raya? Telahan anda silap, aku bekerja disebuah syarikat multi-nasional yang kaya raya. Adakah raya sudah jadi tidak penting pada aku? Kalau itu telahan anda, silap juga..RAYA SANGAT PENTING..aku tidak pernah menidakkan kepentingan beraya ini..yelah time inilah nak makan puas-puas kan he he time nilah nak jumpa sepupu-sepapat yang lama tak jumpakan.Time inilah kita akan menziarahi kubur tak kira lah kubur arwah ayah, arwah tok atau arwah ibu..time inilah baru kita akan jejak kaki dan mengingati pencipta manusia itu sendiri.

Bagi yang mula bersekolah cerita tentang raya pasti berminggu-minggu tak habis. Yang mana kuih banyak akan mula dikongsi berhari-hari disekolah mahupun ditempat kerja. Macam mana korang pulak? Habis dah ke kuih tu?


kuih raya terbaik


Entri Pantun Lawak Hari Raya 2013 aku mendapat hits yang sangat tinggi..alhamdullilah gembira jugala hati den ni..yelah boleh pecah otak tau nak cari idea.Sesiapa yang baca entri aku tuh terima kasih banyak-banyak, sokongan anda amat dihargai. Korang jangan marah pulak baca entri aku ini, nama pun sembang kosongkan??Kan?? InsyaALLAH tahun depan aku nak cuti puas-puas he he….


p/s: maaf gambar kurang menarik..