Halaman

Translate

Sabtu, 27 April 2013

Jika diPAKSA keluar duit di mesin ATM




Mesin ATM


Maklumat ini aku dapat dalam FB, info menarik so aku share jer la..

Ok jom ngomel sket..sekarang ini dah masuk demam pilihanraya (PRU13 Malaysia), yelah dah makin hampir pun. Harap2 tiada perkara buruk berlaku dan semoga berjalan lancar. Demam Iron Man 3 pun ada jugak..hmm melalutla pulak..harapan aku walau berlainan politik, KAWAN TETAP KAWAN...boleh contohi gambar di bawah ini he he..inn sya allah selepas pilihanraya blog aku akan beroperasi dengan membekalkan pengisian maklumat yang lebih jitu dan mantap..ini adalah entri statik sehingga pilihanraya..yelah aku mohon cuti dengan korang semua...assalammualaikum...

atm kad

Best Friend Forever
Kawan tetap Kawan







Ahad, 21 April 2013

LAVA KAYAKING - KAYAK MAUT


LAVA KAYAKING

Pernah dengar atau pernah tengok? Pedro Oliva telah melakukannya berhampiran gunung berapi Kilaulea, Hawaii. Sapa pulak Pedro Oliva ni? Korang baca pelan-pelan dulu.

Pedro Oliva adalah sebahagian ahli ekpedisi yang menerokai laluan kayak yang jarang dilalui atau diketahui di Hawaii. Chris Korbulic dan Ben ‘California’Stokeesberry merupakan rakan Pedro dalam ekpedisi mereka.


kayak gunung berapi


California Ben, yang berdiri di bot keluar ke pantai, memberitahu Barcroft Media: "Ini adalah sedikit perjalanan sampingan”. Pada asalnya mereka ingin keluar meneroka aliran sungai yang lain tetapi kebanyakkannya telah kering disebabkan ketiadaan hujan yang turun. Jadi membuat keputusan untuk melihat aliran lava yang meletus..

Ben Berkata:

Kami tidak berniat untuk mendekati lava tetapi Pedro mahu meneroka sedikit lebih dekat

"Dia telah menjatuhkan dayung ke dalam beberapa lava dan ia benar-benar meletup di sana."

Salah satu bahaya terbesar ialah wap toksik dihasilkan apabila lava yang datang ke dalam bersatu dengan air”.

"Anda boleh mendengar bunyi desiran lava kerana ia melanda lautan. Ia telah keluar dari dunia ini”.

"Lautan sebenar itu sendiri akan membakar tangan anda jika anda meletakkan ia di sana."

kayak tepi lava


Kumpulan ini menghabiskan satu hari meneroka aliran lava, yang disebarkan turun dari tebing setinggi 200 kaki.Aktiviti kayak mereka ini dapat disaksikan dalam satu program TV terkini ‘Kaiak’ yang disiarkan di Brazil saluran Canal Off.

Semasa lawatan  bulan lepas mereka menerokai empat pulau - Pulau Besar (Hawaii), Maui, Kauai, dan Oahu – menemukan 300 air terjun dan sungai.

Sumber : Brazil Canal Off TV

akan datang : 




jumpa lagi ..

Selasa, 16 April 2013

E4U - kenderaan peribadi (Hyundai Concept)


E4U 
hyundai e4u


Di Pameran Motor Seoul 2minggu lalu, Hyundai melancarkan kenderaan terbaru mobiliti peribadi. E4U Hyundai adalah kenderaan konsep yang direka oleh Jabatan Design Advanced dan lebih menarik, ia boleh dipandu dalam mana-mana arah.


E4U Hyundai



E4U tidak menggunakan tayar seperti kenderaan tradisional, tetapi menggunakan semispherical berputar yang berputar melintang. Semisphere membantu menjana memandu, manakala dua roda menstabilkan di belakang memastikan ia bergerak lurus. Dua pedal yang terletak di dalam kokpit membiarkan kecondongan E4U supaya ia boleh bergerak ke hadapan atau belakang. Ia mengambil beberapa minit untuk membiasakan diri dengan apa yang  mereka katakan..


*semisphere – separa bujur

Isnin, 8 April 2013

Jagung Permata Kaca

jagung paling sedap

Jagung permata kaca?


Boleh makan ke? Bolehla jawabnyer…Sebutan inggeris ialah Glass Gem Corn so kalau translate bunyinya jagung permata kaca la kan..Ada juga yang menggelar sebagai jagung pelangi, rasanya nama ini lagi sedap kedengaran kan?

Wujud atau tidak jagung ini? Jawapannya memang wujud, percaya ke tak ikut korangla kan. Jagung didalam gambar ini ditanam oleh Greg Schoen dimana benihnya diperolehi dari Carl Barnes yang berusia 80’an ketika itu. Jagung yang ditanam oleh beliau tidak banyak hanya cukup2 makan keluarga beliau sahaja.


glass gem corn



Cerita lain..sewaktu aku berkunjung beberapa bulan yang lepas ke Cameron Highland; ada kedai disitu menjual benih jagung dalam peket dengan meletakkan gambar jagung permata kaca ini. Aku malas nak bukak mulut nak tanya kalau tanam jadi kaler cam dalam gambar tu ke? Naluri aku berpendapat cuma dua atau tiga warna sahaja yang mungkin: putih sahaja, ungu hitam atau kuning berselang putih.  Gambar pada peket itu mungkin hiasan sahaja. Kalau para pembaca pernah beli peket ini bolehla sharekan betul atau salah pendapat aku ini.  Aku pun curious la jugak..seperti ayat aku sebelum ini; jum layan gambar..


buka minda
Jagung berwarna ungu

jagung putih



Glass Gem Corn

jagung pelangi


rainbow corn


jagung permata kaca



peluang terindah

Pemilik jagung ini setakat yang diketahui cuma seorang saja. Benihnya telah dijual sedikit dan ditanam dibanyak tempat mungkin suatu hari nanti kita berpeluang merasanya tetapi harganya mungkin agak mahal..



Rabu, 3 April 2013

PRU 13 - Pilihanraya Umum Malaysia ke -13

PRU13


PRU13



Pilihanraya Umum ke-13 akhirnya sudah tiba. Tunaikan tanggungjawab anda.





   - Selamat Mengundi -